För kärlekens skull

En musikalisk helg har det varit, i Ted Gärdestads-anda, tänk en sån glädje det finns i sången och musiken ... underbart! Lördagens eftermiddag ägnades åt rep, kören tillsammans med orkester och gästartister. Söndagen startades 10.30 med generalrep och följdes senare av konserter 15.30 och 19, så mycket sjungande blev det och rösten höll ;) Magdalena sjöng så fint, Janne Schaffer med sitt gitarrspel var en riktig höjdare, han framförde The reason och Jag vill ha en egen måne ... vackert så vackert så det gav gåshud. Erik Linder är en fin ung man som påminner lite om Ted, han framförde flera sånger och gjorde det fantastiskt bra. Kenneth Gärdestad pratade mellan sångerna och berättade Teds historia och om sitt textförfattande. Verkligen berörande! Till sist men inte minst säger jag ... Krister Kallin! Vilken fantastisk körledare, han är så god och glad, duktig inspiratör och sångare. Konserterna blev bejublade, stående ovationer ... härligt härligt!
Jag är så glad och lycklig för att jag gick med i körsvängen ... den är också en av mina kärlekar ♥ puss & kram

 

Det är för oss solen går opp
lyser som guld för kärlekens skull
Solen går opp så oskuldsfull
lyser på oss för kärlekens skull

 

 


Kommentarer
Postat av: Jonnan

Härligt att det blev så lyckat och roligt mamma! Körsång är helt klart riktigt bra för kropp och själ =)

2012-02-27 @ 20:52:06
URL: http://idealisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0